Bestellen
- Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik heb hiervan geen bevestiging gekregen. Hoe kan dit?
Waarschijnlijk heb je een typefoutje gemaakt toen je het e-mailadres invulde. Ook kan het zijn dat de bevestiging in je spamfolder terecht is gekomen dus kijk daar ook even. Vind je ook daar geen bevestiging, dan kun je er vanuit gaan dat je bestelling gewoon is doorgekomen en z.s.m. wordt verzonden. Bij twijfel mag je altijd mailen.
- Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Ophalen van bestellingen is niet mogelijk.
- Hebben jullie ook een winkel?
We hebben helaas geen winkel waar je kunt rond kunt shoppen.
- Kan ik een kortingscode meerdere keren gebruiken?
Dit verschilt per kortingscode. Tenzij anders vermeld, geldt voor iedere kortingscode dat deze per persoon en per e-mailadres eenmaal kan worden gebruikt.
Betalen
- Welke betalingsmogelijkheden zijn er?
Bij Koestert kun je op verschillende manieren veilig betalen:
- iDeal
- Bancontact
- Sofortbanking/DIRECTebanking
- ApplePay
- Klarna achteraf betalen
- Door het gebruik van de kortingscode kom ik onder het gratis verzendbedrag uit en dien ik verzendkosten te betalen. Klopt dit wel?
Ja! Voor het berekenen van de verzendkosten nemen wij het totaalbedrag van je winkelwagen als basis, min eventuele kortingen (denk hierbij aan voordeelpakketten, sale items, tweedekansjes en andere kortingsacties)
- Is de kortingscode inwisselbaar voor geld?
Nee, een kortingscode is niet inwisselbaar voor geld.
- Wat gebeurt er met mijn korting wanneer ik een product retour stuur?
Indien je de producten retourneert waarmee je de kortingscode hebt gebruikt, dan komt de korting te vervallen.
- Zijn er nog aanvullende voorwaarden voor kortingscodes?
Ja, kortingscodes zijn niet geldig i.c.m. andere kortingscodes, acties of B2B-accounts. En zijn niet met terugwerkende kracht te gebruiken. Iedere kortingscode is gedurende een bepaalde periode geldig, na deze periode kan de kortingscode niet meer worden gebruikt
BTW
- Alle genoemde prijzen op de website zijn inclusief 21% BTW.
Levertijd en verzending
- Wanneer wordt mijn product verzonden?
Als het door jou bestelde artikel op voorraad is dan wordt het doorgaans binnen 2 werkdagen verzonden. Bestel je een product (of producten) waar een naam op wordt bedrukt, of een ander maatwerk artikel? Dan is de levertijd maximaal 5 werkdagen. Zodra je bestelling gereed is voor verzending krijg je altijd een e-mail met daarin de track & trace code.
- Wanneer ontvang ik de track & trace link?
Je ontvangt een mail met daarin de track & code nadat je bestelling is ingescand door PostNL of DHL. De e-mail wordt automatisch verzonden naar het door jou opgegeven e-mailadres.
- Hoeveel bedragen de verzendkosten binnen Nederland?
Verzendkosten – Nederland:
* Brievenbuspakket: € 4,95
* Pakketpost: € 6,95
* Boven € 100,- is de verzending gratis!
- Hoeveel bedragen de verzendkosten buiten Nederland?
Verzendkosten – België
* Standaard pakketpost € 8,95
Verzendkosten – Duitsland
* Standaard pakketpost € 9,50
- Ik heb de bestelling niet ontvangen, wat nu?
Het kan soms gebeuren dat een bestelling niet op de volgende werkdag geleverd wordt. Dit kan verschillende redenen hebben, bijvoorbeeld omdat het product niet op voorraad is. In dit geval vind je op de productpagina informatie over de leverdatum. Helaas kan het ook zijn dat er een probleem met PostNL is. Je kunt de bestelling via de track & trace code volgen.
- Ik heb mijn bestelling snel nodig, kunnen jullie ook eerder leveren?
Heb je je bestelling snel nodig, neem dan contact met ons op. Dan gaan we kijken of we je order naar voren kunnen halen in onze planning
- Waarom staat er ‘PRE-ORDER’ bij sommige producten?
Producten waar ‘PRE-ORDER’ bij staat zijn niet op voorraad maar worden wel op korte termijn verwacht. De verwachte verzenddatum staat bij het artikel. Bevat je bestelling ook andere artikelen? Alles wordt in één keer verstuurd.
- Hoe wordt mijn pakket verstuurd?
Al onze bestellingen worden verzonden met PostNL/MyParcel, DHL of onze koeriersdienst. Wij verpakken onze artikelen zorgvuldig met beschermfolie en kartonnen dozen.
- Ik was afwezig tijdens de afleverpoging, en nu?
DHL: Alle standaard bezorgingen vinden plaats tussen 08:00 en 18:00 uur. Als je niet aanwezig bent op het moment dat DHL langskomt, dan wordt het pakket de volgende werkdag opnieuw aangeboden. Als je bij deze tweede bezorgpoging opnieuw niet thuis bent, dan komt je pakket op het dichtstbijzijnde depot te liggen waar je deze gratis kan afhalen.
PostNL/MyParcel: Alle standaard bezorgingen vinden plaats tussen 08:00 en 18:00 uur. Als je niet aanwezig bent op het moment dat PostNL langskomt, dan geven ze het (indien mogelijk) af bij de buren of bij een PostNL-punt. Met de ontvangen track & trace-code zie je waar je het pakket kunt ophalen. Wij raden aan om de PostNL-app te installeren, daarmee kun je zien waar je pakket is. Let op: haal je pakket binnen 1 week op bij het PostNL-punt, anders wordt het weer retour gestuurd naar Koestert.
Producten
- Waarom staat er bij sommige bundels ‘LUXE VERSIE’?
Sommige bundels hebben het label ‘ LUXE VERSIE’, dat betekent dat deze bundels van een steviger materiaal zijn gemaakt en soms ook luxer zijn afgewerkt met bijvoorbeeld een satijnen/organza lint. Het materiaal van de ‘LUXE’ bundels is extra stevig Forex (hard en stevig geschuimd PVC van 3 mm dik).
- Zijn de papiersoorten op de website duurzaam?
Het papierassortiment van Koestert is met aandacht voor het milieu samengesteld. Alle papiersoorten hebben het FSC-keurmerk. Forest Stewardship Council (FSC) FSC is een internationaal keurmerk voor papier, gesteund door overheden, bedrijven en milieuorganisaties. Het stelt strenge eisen voor duurzaam en sociaal bosbeheer. Elke boom die gekapt wordt om te gebruiken voor productie, plaatst men een nieuwe boom voor terug. Daarnaast zijn alle enveloppen van de kaarten gemaakt van 100% gerecycled materiaal.
Het grootste gedeelte van de inpakzakken/cadeauzakken die wij gebruiken is gemaakt van suikerbietenpulp.
- Ik heb een gastenboek voor de bruiloft besteld, welke papiersoort kan ik het beste gebruiken?
Alles over het zelf printen, of het laten printen van de invulpagina’s lees je hier
Klachtenprocedure
- Welke garantie geven jullie op de producten?
Een goede kwaliteit van onze producten vinden wij erg belangrijk, zodat je zowel nu en later ervan kunt genieten. Daarom behandelen wij alle producten met liefde, verpak ze goed en doen ons best om ze onbeschadigd bij je aan te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er iets beschadigd tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor je aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien ben je verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek dit aan ons te melden. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan dragen wij kosteloos zorg voor vervanging. Neem voordat je het artikel retour stuurt, contact met ons op via info@koestert.nl.
- Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat nu?
Ondanks dat wij bestellingen met veel liefde verwerken, kan het een keer mis gaan. Heb je een artikel ontvangen dat je niet hebt besteld? Mail dan naar info@koestert.nl en wij zorgen dat je snel en uiteraard kosteloos het juiste artikel ontvangt!
- Ik heb een klacht, wat nu?
Is het niet zo gegaan als gepland of zoals je had verwacht? Dan raden wij je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@koestert.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Is de klacht na contact met ons niet goed afgehandeld? Dan kun je de klacht in dit geval voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (https://www.degeschillencommissie.nl). Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).
- Mijn ontvangen product wil ik retourneren, wat kan ik doen?
Wanneer een product niet aan je verwachting voldoet kun je deze retourneren. Bekijk ‘Terugbetaal- en retourneringsbeleid’ hoe je producten terug kunt sturen en wat onze voorwaarden zijn.